High End Luidsprekers.be |
B&W 804 Diamond | |
Luidsprekers Millon Cobra IV Millon Air Reference II Avalon Sentinel II Avalon Eidolon Dynaudio DM2/6 Dynaudio Focus 220mkII Dynaudio Focus 110A Dynaudio Excite X12 B&W 804 Nautilus B&W 804s B&W 804 Diamond B&W 803 Nautilus B&W 803s B&W 803D B&W 803 Diamond B&W 802 Nautilus B&W 802D Adam Audio Compact Sonus Faber Guarneri Homage Sonus Faber Guarneri Memento Audiostatic DCA 2 Aurum Cantus V2M Focal Maestro Utopia III Cabasse Egea 3 Burmester B25 Burmester B30 Celestion F30 Chario Academy Sovran Kef reference 203/2 Kef reference 205/2 Kef XQ 30 Kef XQ 40 Ruark Talisman Dali Ikon 5mk2 Infinity RS1B Infinity RS Genesis 1.2 Genesis 2.2 JBL Synthesis Spendor SA1 Spendor A9 ProAc Response D18 ProAc Response D two Quad ESL 989 |
|
B&W 804 Diamond
B&W 804 Diamond vs. B&W 803D. Ik was vooral heel erg onder de indruk van de integratie van de drivers. Ik dacht dat het "scherper" was (op een goeie manier), met een meer accurate tweeter en fundamenteel sneller klinkende bas drivers, die beiden op een positieve manier de midrange beïnvloedden voor een zeer accuraat geluid. Tenminste: vergeleken met de vorige 800 series. Deze speakers verbazen ons nu al en ze zijn nog niet eens 'run in'. Ze zijn anders in presentatie dan de vorige 800 series en bouwen voort op de sterktes van dat model, maar hebben niks van de lichtjes voorwaartse presentatie die het zou kunnen ontsieren. Het eindresultaat is een flexibelere luidspreker die makkelijker te koppelen is met er bij passende apparatuur. De 804 Diamond is net zo heerlijk veelzijdig als zijn
kleinere broertje de 805 Prijs 7.000 € set
Free-mounted diamond dome tweeter
Nautilus™ tube tweeter loading Quad magnet tweeter motor Kevlar® brand fibre cone FST™ midrange Rohacell® cone bass Dual magnet bass driver motor Matrix™ cabinet Flowport™ 3-way vented-box system 1x ø25mm (1 in) diamond dome high-frequency 1x ø150mm (6 in) woven Kevlar® cone FST™ midrange 2x ø165mm (6.5 in) Rohacell® cone bass -6dB at 30Hz and 33kHz 38Hz - 28kHz ±3dB on reference axis Within 2dB of reference response Horizontal: over 60º arc Vertical: over 10º arc 90dB spl (2.83V, 1m) 2nd and 3rd harmonics (90dB, 1m) <1% 90Hz - 100kHz <0.5% 120Hz - 100kHz 8Ω (minimum 3Ω) 350Hz, 4kHz 50W - 200W into 8Ω on unclipped programme 0.1Ω Height: 1020mm (40.2 in) (not including feet) Width: 238mm (9.4 in) Depth: 351mm (13.8 in) 27kg (59 lb) Cabinet: Cherrywood Rosenut Piano Black Gloss Grilles: Black cloth Technical features
|
Millon Air Reference II
Klank:
Avalon Sentinel II luidsprekers
Vanaf het begin van het eerste liedje van The French
Triangle Test CD, creëerde de Sentinel II een wijd en diep geluid.
Het geluid van elk afzonderlijk muziekinstrument scheen groot en
vol. Ik was heel erg tevreden met de kwaliteit van de muziek. De
saxofoon was warm en magnetisch en de blaasgeluiden droegen de
kwaliteit van een grote hoeveelheid lucht die uit de bel van een sax
werd geblazen.
Audiostatic dca 2
Pure 'full range'
elektrostatische luidsprekers
Het nieuwe Audiostatic DCA (Direct
Coupled Archive) luidspreker systeem is een
combinatie van twee, vier, of zes pure 'full range'
elektrostatische dipool luidsprekers. Die,
afhankelijk van het aantal luidsprekers, de DCA2,
DCA4, of DCA6 heten.
Rond 1.1 kHz kruist dit over naar één van Cabasse's speciale co-axial drive units, die een ringvormige membraam heeft en om een kleine hoorngeladen dome tweeter zit
De meeste audioliefhebbers associëren Italiaanse luidsprekers met een warm, romantisch geluid. Hun aantrekkingskracht tot deze luidsprekers heeft meer te maken met hun hart dan hun hoofd. Maar niets van de timbre balans tot het algemene geluid van de Sovran zette mij tot zwijmelen
Het Genesis™ 1.2 luidspreker systeem is de nieuwste iteratie van het leidende luidspreker systeem van Genesis. Gecreëerd door de muziekliefhebber die geen compromissen accepteert in de reproductie van een muzikaal evenement, is de Genesis 1.2 het hoogtepunt van een 30-jaar oud nalatenschap van 'reference level line-source dipole' luidspreker systemen die hun oorsprong vinden in de Genesis I in 1993, en zelfs verder terug tot in de IRS™ in 1977.
In mijn luisterkamer had het Leben-ProAc koppel een mooi gebalanceerde combinatie van transparantie en helderheid dat samenging met muzikale zwaarte en warmte - geen gemakkelijk iets om voor elkaar te krijgen.
Vijf-ster luidsprekers zijn meestal algemeen inzetbaar, werken goed in vele systemen, en stellen het grootste gedeelte van de tijd veel mensen tevreden - maar niet deze luidsprekers. De Talisman IIIs zijn geweldig, erg muzikaal, en in staat om vele luisteraars te betoveren, maar in tegenstelling tot de meeste producten die vijf sterren ontvangen hebben ze een merkbare zwakheid - hun treble prestaties.
De B&W Nautilus zijn de front luidsprekers in een systeem dat gebruik maakt van vier B&W Nautilus 801s als sides en rears, een B&W HTM als middenkanaal, en de Krell Master Reference Subwoofer. Versterking wordt in dit systeem gedaan door 13 Krell 650W monoblokken - 8 van deze zijn voor de slakkenhuisachtige Nautilus, welk van de meeste anders luidspreker ontwerpen verschilt wegens het feit hij actief is: de crossovers komen in een aparte doos, splitsen het signaal, en geven het door aan elke versterker
Misschien lag het aan de begrensde lage bas output, maar het bleek relatief makkelijk om de optimale positie voor de Spendors te vinden in mijn kamer. Ik gebruikte mijn gebruikelijke 24" Celestion standaarden met de SA1s, de pilaar van elk van de standaarden gevuld met een mix van droog zand en lood. Onder het tapijt vastgenageld aan de grond, plaatsten deze standaarden mijn oren net boven te tweeter, maar ik had niet het idee dat ik onderuit moest zakken om een goede tonale balans te krijgen
Genesis 2.2
Wauw, wat heb ik me vergist!
De allereerste noot liet niet alleen mijn vooroordeel verdwijnen, maar
schudde ook aan de grondvesten van een paar van mijn overtuigingen die
ik tijdens jaren gebruik van 'high-end' gereedschap gevormd heb. In het
verleden ben ik grote creaties tegengekomen - zowel in een
gecontroleerde omgeving als in demoruimtes - en hun neiging om een
gigantisch beeld te projecteren, wat ongetwijfeld indrukwekkend is maar
altijd vermoeiend wordt op de lange termijn, laat staan schaamteloos
onrealistisch.
Het is niet vaak dat we het woord 'polyhedron' tegenkomen, of het nou te maken heeft met hi-fi of niet. Echter, bekijk Diapason's verkoopbrochure en daar staat het, samengaand met uitdrukkingen als 'staven van massief walnoot', gebruikt om de constructie van de kast aan te duiden, en 'direct drive' technologie - refererend naar het ontbreken van een elektrische crossover tussen de mid/bass driver en luidspreker terminals.
De AMT tweeter van de B25 produceerde de
treble en hogere midrange zonder moeite
en met een gebrek aan oneffenheid. De
vibe begeleiding in "The Mooche"van
Rendezvous: Jerome Harris Quintet Plays
Jazz
glinsterde met cascades van duidelijk
gedefinieerde harmonieen, terwijl de
trompet en trombone solo's prachtig
geluid leverden. Ik hield vooral van de
subtiele harmonische boventonen in
"Unspoken Words" in Joe Beck's
The Journey en het angstaanjagende en transparante klokkengelui
dat H. Owen Reed's La Fiesta Mexicana
van Howard Dunn
B&W 804 Diamond
B&W 804 Diamond vs. B&W 803D.
Ik heb de kans gehad om de "oude" 803D naast de 804 Diamond te
zetten en ze te vergelijken. Ik was erg verrast. De 803D won zeker weten
op het gebied van "grootheid van geluid" gezien zijn grotere kast. Maar,
het kon (totaal) niet op tegen het "begrip" van het geluid dat uit de
804 Diamond kwam. De 803D klonk eigenlijk een beetje ingesloten en
gedempt.